*برداشت خوشه های طلایی گندم از کشتزارهای شهرستان شیراز آغاز شد*

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت :از هجدهم خرداد ماه برداشت گندم از سطح  8 هزار و 327 هکتار مزارع آبی و بیش از 25 هزار هکتار مزارع دیم شهرستان آغاز شد .

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ذبیح اله سیروسی تصریح کرد : در این آمار سطوح کشت شهرستان زرقان لحاظ نشده است.

سیروسی با اشاره به نزول رحمت الهی و اهتمام کارشناسان شهرستان در بکارگیری اصول فنی در مدیریت مزارع ،وضعیت کشتزارها را مطلوب ارزیابی نمود و میزان تولید محصول را حدود 75 هزار تن پیش بینی کرد.

وی در ادامه افزود: همزمان با شروع برداشت، اولین مرکز خرید گندم در شهرستان راه اندازی شده که آمادگی لازم جهت خرید محصول کشاورزان به قیمت هر کیلو دو هزار و پانصد تومان را دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با وجود اقلیم های مختلف در شهرستان و طولانی بودن دوره برداشت ،شبکه مراقبت تشکیل گردید که در این راستا همه کارشناسان با دقت و جدیت بر فعالیت کمباین ها و مراکز خرید نظارت خواهند داشت.

سیروسی اظهار داشت :انتظار می رود در سال زراعی پیش رو نیز با اجرای طرح های گندم بنیان و توسعه کشت مکانیزه در تمام سطوح خصوصا دیم زارهای شهرستان، با افزایش تولید گام مهمی در پایداری خودکفایی تولید این محصول استراتژیک برداریم.