مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: در پنجمین روز از دهه پرفروغ فجر دومین فاز از واحد گلخانه ای شرکت سمیران سلامت در منطقه ظفر آباد این شهرستان به وسعت 10 هزار متر مربع به بهره برداری رسید.


 

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، ذبیح الله سیروسی با بیان اینکه آئین افتتاح طرح مذکور با حضور محمد هادی ایمانیه استاندار برگزار شد، تصریح کرد: این فاز از گلخانه با سرمایه گذاری 150 میلیارد ریال احداث و راه اندازی شده است.

 

به گفته وی؛ این واحد مجوز احداث 50 هزار متر مربع گلخانه را داراست که بیش از این 13 هزار متر مربع از آن بهره برداری رسیده است و در حال حاضر حدود 23 هزار متر مربع از آن فعال است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیش بینی می شود سالانه بیش از 400 تن محصول سبزی و صیفی در این فاز جدید تولید شود، اظهار کرد: این گلخانه به کاشت گوجه فرنگی اختصاص دارد و از کشت به روش های هیدروپونیک و بستر خاکی بهره می برد و برای 20 نفر اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم به همراه خواهد داشت.

 

سیروسی با اشاره به اینکه حمایت از زنجیره های ارزش تولید از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی است، ابراز کرد: با توسعه کشت های گلخانه ای ایجاد اشتغال پایدار، دستیابی به محصولات مختلف خارج از فصل، کاهش مصرف آب و به حداقل رساندن خسارت های محیطی محقق می شود.

 

او افزود: علاوه بر استاندار محترم، لطف الله شیبانی فرماندار شهرستان شیراز، مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از دیگر مسئولین حاضر در آئین افتتاح فاز دوم طرح گلخانه مذکور بودند.