مسول مکانیزاسیون و صنایع جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: برای افزایش ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی امسال تسهیلاتی از طرف وزارتخانه برای بهره برداران در نظر گرفته شده است.


 

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز مجید غیور با مهم شمردن افزایش ضریب مکانیزاسیون و حمایت دولت از این بخش اظهار کرد: 

در خصوص خرید سم پاش ها اعم از توربولاینر و بوم دار 

 از محل اعتبارات ادوات دیم طرح جهش تولید در دیمزارها تامین اعتبار صورت گرفته است که متقاضیان می توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی ارژن،سیاخ دارنگون،داریون و حومه از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به محدودیت سطح زیرکشت می توان برای افزایش میزان تولید در واحد سطح از روشهای نوین مانند استفاده از ادوات به روز و افزایش ضریب مکانیزاسیون بهره برد افزود:

در انتهای بهمن ماه و اوایل اسفندماه کارگاه عملی کالیبراسیون سمپاش ها با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان برای رانندگان حرفه ای و کارشناسان مرتبط اجرا خواهد شد که بهره برداران دارای شرایط شناسایی می شوند و به این کارگاه ها دعوت خواهند شد.

او همچنین اضافه کرد:

بازدید از سم پاش ها به منظور رفع نواقص توسط کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان شیراز به اتفاق کارشناسان اداره ترویج از ابتدای اسفند ماه سال جاری انجام خواهد شد.

غیور با اشاره به صحبت‌های اخیر سرپرست مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: خوشبختانه ضریب مکانیزاسیون در شهرستان به ۲/۱ رسیده است، همچنین امسال 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه ضریب مکانیزاسیون در کشور اختصاص داده شده که از طریق بانک کشاورزی برای خرید تجهیزات و ادوات کشاورزی در اختیار بهره برداران قرار می گیرد. 

 

او در ادامه با اشاره به ظرفیت های خوب کشاورزی شهرستان شیراز گفت: شهرستان شیراز در برخی حوزه های مکانیزاسیون از جمله استفاده از پهپادها جز اولین های استان است و اقدامات ارزشمندی را در این زمینه انجام داده 

است.

وی اظهارداشت: برای توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی و ارتقای بهره وری امسال ۹۰ میلیارد ریال به این شهرستان تخصیص داده شده است که متقاضیان می توانند به مراکز جهاد کشاورزی و سامانه تعیین شده مراجعه کرده و ثبت نام کنند.