مدیر و مسؤل نمایندگی دفتر ولی فقیه جهاد کشاورزی شهرستان شیراز طی پیامی مشترک ، روز مادر و هفته بزرگداشت مقام زن و میلاد فرخنده حضرت فاطمه اطهر(س) را تبریک گفتند .

                                    

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، در متن این پیام آمده است:

 

باسمه تعالی

 

"أنّا أعطیناک الکوثر..."

جهان اسلام در حالی میلاد باشکوه بانوی برگزیده دو عالم، فاطمه زهرا(س) را جشن می گیرد که امروز مادران و زنان ایران اسلامی توانسته اند با صلابت، شایستگی های خود را به منصه ظهور رسانده و در عرصه های مختلف به موفقیت های چشمگیری دست یابند.

 

حضرت زهرا(س)، دختر دردانه پیامبر اکرم(ص) و همسر والامقام امیرمؤمنان علی(ع) تلألو باوری بود که ریشه در طهارت توحیدی داشت و در دامن خود شجره طیبه ‌ای را پروراند که عالم تاکنون به نورشان متجلی‌ است. در توصیف و تفسیر آیه شریفه «انا اعطیناک الکوثر» همین بس که فاطمه(س) کوثر و منشأ خیر کثیر است و فرزندان، ذریه پاک و پیروانش، اعم از زن و مرد در سراسر گیتی جاری می‌شود و از برکت ادبیات، فرهنگ و گفتمان فاطمی است که زنان مسلمان می‌توانند خود به الگوهایی درخشان برای زنان امروزی جهان تبدیل شوند.

در اسلام میدان فعالیت و تلاش علمی، اقتصادی، سیاسی و حتی نظامی برای زنان به طور کامل باز است و حضور زنان در صحنه به کرات توسط بزرگان دین یادآوری شده است:

امام خمینی (ره) ضمن تاکید بر بالابودن نقش زن در جامعه نسبت به مردان در این زمینه فرمودند: "اگر زن های انسان ساز از ملت ها گرفته شود، ملت ها به شکست و انحطاط خواهند رسید".

مقام معظم رهبری (مدظله العالی): "در جامعه انقلابی ما اگر شأن زن از مرد بیشتر نباشد، کمتر نیست و روی این اصل باید ویژگی های زن در زمینه های گوناگون، مانند آموختن علم، جهاد، ارتباط با مرد، نقش مادری (که در تمام این ها زندگی حضرت زهرا(علیهاالسلام) یک نمونه است)، مورد بررسی قرار گیرد".

 

 این روز فرخنده و عزیز و هفته پیش رو را به بانوان ایرانی به ویژه مادران و زنان فعال در عرصه تأمین امنیت و سلامت غذایی، جامعه بزرگ زنان روستایی و کارکنان جهاد کشاورزی تبریک و تهنیت عرض نموده، از خداوند منان برای این عزیزان و بزرگواران موفقیت و سرافرازی روزافزون را مسئلت بدارم.