به مناسبت دهه فجر؛

اعطای دو پروانه زنجیره ارزش به شرکت سمیران سلامت شهرستان شیراز


 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر همزمان با آیین گشایش واحد گلخانه تولید نشاء شرکت سمیران سلامت پروانه فعالیت دو زنجیره ارزش سیب و پرتقال به این شرکت اعطا شد.


 

 

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ذبیح اله سیروسی اظهار کرد: دستیابی به کشاورزی پایدار و زنجیره ارزش با کامل بودن حلقه های تامین نهاده، تولید و بازرگانی امکان پذیر خواهد بود. 

 

وی با اشاره به اینکه شرکت سمیران سلامت اولین زنجیره تولید محصولات گلخانه ای در استان فارس است، افزود: علاوه بر اشتغالزایی و تکمیل زنجیره ارزش این کار به امنیت غذایی با توجه به ایجاد امکان  نظارتی بهتر و متمرکز نیز کمک می کند. 

 

سیروسی اظهار کرد: گلخانه تولید نشاء شرکت سمیران سلامت با ظرفیت 24 میلیون قطعه نشاء در سال و اشتغالزایی 15 نفر به صورت مستقیم زنجیره ارزش صیفی و سبزیجات خود را کامل کرد و حلقه های مختلف شامل تامین نهاده، تولید نشاء، تولید محصولات گلخانه‌ای، بسته بندی و بازار در این مجموعه در کنار یکدیگر قرار گرفتند.

 

11 مجموعه زنجیره ارزش در فارس سازماندهی شد

 

در ادامه این آیین انوشیروان کاظمی مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه امروز دنیا در مسیری حرکت می کند که کشاورزی بر مبنای بازار محوری باشد، اظهار کرد: شرکت سمیران سلامت با کمک مجموعه جهاد کشاورزی موفق شده است که حلقه‌های مختلف زنجیره ارزش را به هم متصل کند.

 

به گفته وی؛ سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکنون پروانه زنجیره ارزش برای 11 پروژه مهم بخش کشاورزی صادر کرده است.

 

کاظمی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی ها امید می رود در یک فرآیند پنج ساله قریب به 50 درصد از تولیدات بخش کشاورزی در قالب زنجیره های ارزش ساماندهی شود، اظهار کرد: ایجاد زنجیره ارزش، کاهش نیاز به نقدینگی و ضایعات، افزایش بهره‌وری، تعادل در عرضه و تقاضا، افزایش کیفیت، بهبود ارزش افزوده و انتفاع تولید کننده و مصرف کننده را به دنبال دارد.