مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت :از ابتدای امسال پرداخت بیش از چهار میلیارد تومان تسهیلات خرید نهاده‌ های دامی در قالب دامدار کارت به دامداران این شهرستان انجام شده است .

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ، ذبیح اله سیروسی تصریح کرد : تسهیلات مذکور با معرفی ۴٠٠ نفر دامدار متقاضی و در قالب صدور ١۵١ فقره دامدار کارت توسط شعب بانک کشاورزی شهرستان انجام شده است. 

 

این مقام مسئول اظهار کرد: سقف تسهیلات بانکی مذکور ۵٠ میلیون تومان می باشد که این میزان برای حداکثر ١۶۶ دام سبک و ٧٠ دام سنگین در نظر گرفته شده است.

به گفته وی؛ تسهیلات دامدار کارت صرفا جهت خرید نهاده و خوراک در نظر گرفته شده است که خوراک از کارخانه‌ها می‌گیرند نهاده‌ هایی مثل جو و ذرت سویا هم از پشتیبانی امور دام یا تعاونی‌ها از آن‌جا خرید می‌کنند و از این کارت فقط جایی می توان استفاده کرد که در سیستم خریدشان تعریف شده باشد و پوز مربوطه را خریداری کرده باشند. 

سیروسی نحوه گرفتن دامدار کارت را تشریح و عنوان کرد:

با معرفی دامداران واجد شرایط به بانک و دامدار در سامانه سیتا ثبت‌نام و گزینه دامدار کارت را انتخاب می‌کند، سپس اداره طرح و برنامه‌ بعد از تایید اطلاعات را به بانک می فرستد و در آخر دامدار با مراجعه به بانک نسبت به تشکیل پرونده اقدام می کند و با توجه به تعداد دام مبلغ از طریق بانک به کارت دامدار کارت واریز و کارت فعال می شود.