مسول واحد باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: 

نشست هم اندیشی و تبادل نظر ساماندهی باغات قصرالدشت ۸ صبح امروز دوشنبه هفدهم مهرماه در محل باغ نماینده باغداران قصرالدشت انجام شد.


 

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز محمد غریبگرد با تاکید بر اینکه باغات مذکور به دلیل شرایط منحصر به‌فرد از جمله موقعیت مکانی حساس آن( که شاید بتوان گفت تنها حریم شهری است که در دل شهر قرار دارد)، به عنوان هویت تاریخی و طبیعی و از آن مهمتر ریه های تنفسی شهر شیراز به شمار می آید تصریح کرد:

در ۶ماهه نخست امسال نظارت بر توزیع مواد غیر شیمیایی از جمله تله دلتا ، چسب ، فرمون جنسی ، بطری و ماده سراتراپ به منظور مدیریت کنترل آفت مگس میوه مدیترانه‌ای و کرم گلوگاه که توسط ستاد باغات و با هدف حفظ اکوسیستم طبیعی در بین باغداران این منطقه انجام شده است.

 وی افزود: در نشست مذکور برنامه زمانبندی اقدامات پیشگیرانه و کارگاه های آموزشی توسط کارشناسان ترویج و آموزش جهاد کشاورزی شهرستان تشریح و به سمع و نظر حاظرین در جلسه برای تبادل نظر رسید.

لازم به ذکر است که نشست امروز با حضور عبدالرسول امیری رئیس ستاد باغات،بهروز حسن پور محقق زنجیره تولید در مرکز تحقیقات و مجتبی خاکپور رئیس انجمن صنفی نهال، کارشناسان باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان فارس و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شیراز و با هدف بررسی و ارائه راهکارهای اقتصادی نمودن باغات قصرالدشت برگزار شد. که به گفته غریبگرد، اجرایی نمودن اقدامات مؤثر در راستای حفظ باغات بدون همکاری و مشارکت باغداران میسر نخواهد شد.